четверг, 1 сентября 2016 г.

6-5 ԴԱՍԱՐԱՆ -2019թ.


6-րդ դասարան

Սիրելի սովորող, ներբեռնիր  էլեկտրոնային գիրքը:

22.02.2019
Դաս՝12.


1)Գրե՛ք հետևյալ թվերը` նվազման կարգով.
–19, 23, –72, 12, -4, 8, –17, –30, 1, 0, 3։
2)Կոորդինատային ուղղի վրա նշե՛ք
–7, +1, +4, –5, –2, 0, +8, +10
թվերին համապատասխանող կետերը։
Գտիր ծայրակետերի հեռավորությունը:
3)Հաշվե՛ք
ա) |31| + |27|
բ) |44| : |– 4|
գ) |– 6| + |4|
դ) |– 50| x |– 4|
ե) |– 69| + |411|
զ) |– 500| : |– 4|
4)Կատարե՛ք գումարում.
ա) (+3) + (–4),
բ) (+15) + (–6)
գ) (–21) + (+8),
դ) (+19) + (–12)
ե) (–11) + (+5),
զ) (–8) + (+7):
5)Կատարե՛ք հանում.
ա) 29 – (–11)
բ) –70 – (–14):
գ) –11 – 9,
դ) 8 – 2:
ե) –16 – 7,
զ) 0 –16։

6)Ի՞նչ թիվ պետք է գրել աստղանիշի փոխարեն, որպեսզի ստացվի
հավասարություն.
ա) * ։ 3 = –7,

բ) * ։ (–8) = –6:
գ) (–*) ։ (–20) = 4,
դ) * ։ (–5) = 2:
ե) (–*) ։ 5 = –3,
զ) (–*) ։ (–6) = 5։
Խնդիր ֆլեշմոբից:
Հակոբը գնաց 5-օրյա արշավի: Նա սկսեց արշավը երկուշաբթի օրը, իսկ նրա արշավի վերջին օրը ուրբաթն էր: Ամեն օր Հակոբը քայլել է 3 կմ-ով ավելի, քան նախորդ օրը: Արշավի ավարտին նրա անցած ընդհանուր ճանապարհը 95 կմ էր: Քանի՞ կմ էր քայլել Հակոբը երեքշաբթի օրը:

20.02.2019թ.
Դաս.11.

Առաջադրանքներ:
1)Տրված են –5, –11, +18, –9, +6 թվերը։ Գտե՛ք՝
ա) այդ թվերի գումարի հակադիր թիվը,
բ) այդ թվերին հակադիր թվերի գումարը։
2) Կոորդինատային ուղղի վրա նշե՛ք

A (–2), B (+5), C (–8), D (–1), E (+2) կետերը։


3)Ճի՞շտ է արդյոք, որ եթե

                                        a + |a| = 0

գրառման մեջ a-ի փոխարեն գրենք որևէ բացասական թիվ, կստացվի
հավասարություն: Իսկ եթե գրենք զրո կամ դրակա՞ն թիվ:


4)Գնել են երկու տեսակի կոնֆետներ` վճարելով ընդամենը

6500 դրամ: Առաջին տեսակի կոնֆետից, որի 1 կիլոգրամն արժե

2200 դրամ, գնել են 2 կգ: Մնացած գումարով գնել են երկրորդ
տեսակի կոնֆետներ` 1 կիլոգրամը 700 դրամով: Երկրորդ տեսակի
քանի՞ կիլոգրամ կոնֆետ են գնել:

5) Գնացքը 3 ժամում անցավ 250 կմ։ Առաջին

ժամում այն անցավ ճանապարհի 40 %-ը,

երկրորդ ժամում՝ մնացածի 40 %-ը։ Քանի՞
կիլոմետր անցավ գնացքը երրորդ ժամում։
6)Կառքի առջևի անիվը 96 պտույտ է կատարում, երբ հետևի անիվը
կատարում է 64 պտույտ: Որքա՞ն է հետևի անիվի շրջագծի երկարությունը,
եթե առջևի անիվինը 2 մ է:
Խնդիր ֆլեշմոբից:

1.Եթե թվից հանենք 75 ու արդյունքն ավելացնենք 2 անգամ, կստանանք՝ 160: Գտեք այդ թիվը:

2.Դասարանում կա 8 տղա և 10 աղջիկ: Այդ դասարանի աշակերտների կեսը հիվանդ են: Աղջիկներից առնվազն քանի՞սն են հիվանդ:

19.02.2019թ.
Դաս 10:
Անպատրաստ  են  եկել՝ Ռաֆայելը, Ժաք
Խաղ-հաշվարկ, հաղթող՝ Արարատ, Մարկ, Ս.Դավիթ
Թեման՝ Ամբողջ թվերի բաժանումը
Տեսական նյութ
Ձևակերպենք ամբողջ թվերի բաժանման համապատասխան կանոնները:
Կանոն 1.
Միևնույն նշանն ունեցող ամբողջ թվերի քանորդը դրական
ամբողջ թիվ է, որի բացարձակ արժեքը հավասար է բաժանելիի և
բաժանարարի բացարձակ արժեքների քանորդին:
օրինակ՝
(-15):(-5)=+|-15||-5|=+155=3
Կանոն 2.
Տարբեր նշաններ ունեցող ամբողջ թվերի քանորդը բացասական
ամբողջ թիվ է, որի բացարձակ արժեքը հավասար է
բաժանելիի և բաժանարարի բացարձակ արժեքների քանորդին:
Օրինակ՝
(-15):(+5)=-|-15||+5|=-155=-3:
Նշենք նաև, որ ոչ մի ամբողջ թիվ 0-ի բաժանել չի կարելի, իսկ 0-ն
ցանկացած ամբողջ թվի բաժանելու արդյունքը հավասար է 0-ի։
Առաջադրանքներ(դասարանում)
1) ա) Երկու ամբողջ թվերի քանորդը դրական է։ Ի՞նչ նշաններ կարող են
ունենալ բաժանելին և բաժանարարը։
բ) Երկու ամբողջ թվերի քանորդը բացասական է։ Ինչպիսի՞ն պիտք է
լինեն բաժանելիի և բաժանարարի նշանները։
2) Հաշվե՛ք.
ա) +38 ։ (–19)
բ) –420 ։ (–15)
գ) 0 ։ (–14)
դ) –600 ։ (–150)
ե) –531 ։ (+3)
զ) –121 ։ (–11)
3) Գտե՛ք այն թիվը, որը աստղանիշի փոխարեն գրելու դեպքում
կստացվի հավասարություն.
ա) –3 · * = 21,   
գ) –10 · * = 0,  
ե) –21 · * + 3 = 45,
բ) 6 · * = –36,  
դ) –9 · * + 1 = –80,  
զ) 2 – 3 · * = 20։
4) Հաշվե՛ք.
ա) 8 ։ (–2) – 14 ։ (–7) + (–12) ։ 4,
բ) (–55 ։ 11 + 48 ։ (–16)) ։ (–4),
գ) –18 ։ (–9) + 16 ։ (–8) – 24 ։ (–6),
դ) –66 ։ (72 ։ (–9) + 105 ։ (–35)),
ե) (33 ։ (–3) – 40 ։ (–8)) ։ (–3),
զ) –84 ։ (–56 ։ (–7) + 54 ։ (–9))։

Լրացուցիչ:
5) a-ի և b-ի ի՞նչ արժեքների դեպքում կստացվի հավասարություն.
ա) a : b = 0, գ) a : b = a, ե) (–a) : b = –1,
բ) a : b = 1, դ) a : b = –a, զ) a : (–b) = –1:
6) Հայտնի են բաժանման հետևյալ հատկությունները.
(a + b) : c = a : c + b : c, (a · b) : c = (a : c) · b:
Ստուգե՛ք, որ այս հարաբերակցությունները ճիշտ են հետևյալ
ամբողջ թվերի համար.
ա) a = 20, b = 10, c = –5,


բ) a = –18, b = –9, c = 3:
18.02.2019թ.
Դաս 9.
Ստուգում 1-ի քննարկում, լուծում, բլոգներում թողարկում:


1. Գտեք  104 թվի   3/4  մասը: (2 միավոր )
2.Կատարե՛ք  հանում: (2 միավոր )
ա)  34-(-7)=                                                     գ)  101-(-8)=  
բ) -48-(-25)=                                                    դ)  -17-(-34)=

3.Կատարե՛ք  գումարում: (2 միավոր )
ա)  34+(-17)=                                                   գ)  201+(-11)=
բ) -49+(-25)=                                                    դ)  -16+(-34)=

4. Գտե՛ք  արտահայտության  արժեքը: (2 միավոր )
ա)  (-39-21)+11=                                         բ)  (18+6)-39=

5.Թվերը   դասավորե՛ք  աճման  կարգով: (2 միավոր )
-7,  21, 0, -40, -6, 28, 30, -2

6 . Թվերից  հանե՛ք  11. (4 միավոր )
-178 ,  +19,  0,  -3,  -16,   24,  - 5,  -41,
7. Գտե՛ք  այն թիվըորի՝   (4 միավոր)
ա)  3% հավասար  է  60-ի                               բ)   17% հավասար  է  340-ի

8.   -ի փոխարեն տեղադրիր այնպիսի թիվոր ստացվի ճիշտ հավասարություն՝  (2  միավոր)
       
         27−139=−


        Պատասխան՝  -ի փոխարեն պետք է լինի  -ը:

Լրացուցիչ աշխատանք-18.02.2019
1.Գտիր, ինչ թիվ պետք է գրել աստղանիշի փոխարեն, որպեսզի
ստացվի հավասարություն.
ա) | * | = 4, գ) | * | = 0, ե) 6 · | * | – 2 = 10,
բ) 2 · | * | = 8, դ) – | * | = –1, զ) 8 · | * | = 0։
2) Երկու թվերի արտադրյալը բացասական թիվ է։ Ի՞նչ նշան կարող
են ունենալ արտադրիչները։

3)Գրե՛ք հետևյալ թվերը`

նվազման կարգով. –190, 203, 2, 129, -41, 8, –17, –30, 1, 0, 3։

4)Հաշվե՛ք

ա) |-3001| + |279|

բ) |40040| : |– 40|

5)Կատարե՛ք գումարում.

ա) (+3) + (–4),

բ) (-159) + (–6)

գ) (-15) - (–6):

դ) (+159) + (–611):

ե) 2900 – (–1100)

զ) –700 – (–140):

Խնդիր ֆլեշմոբից:



Ալեքսն ու Մաքսը մասնակցում են <<Մաթեմատիկայի ֆլեշմոբ>> մրցույթին: Այն ժամանակահատվածում, երբ Ալեքսը լուծում է 4 խնդիր, Մաքսը լուծում է 3 խնդիր: Մրցույթի ընթացքում տղաները լուծեցին ընդհանուր թվով 35 խնդիր: Ալեքսը Մաքսից քանի՞ խնդիր ավել լուծեց:

16.02.2019-17.02.2019թ.
Շաբաթ- կիրակի օրերի համար

1. Որքա՞ն է գնացքի արագությունը, եթե այն 9 ժամում անցել է 180 կմ-ով ավելի, քան 6 ժամում։



2.Մարմինը, որի զանգվածը Երկրի վրա 1 կգ է, Լուսնի վրա ունի 160գ
զանգված։ Լուսնի վրա որքա՞ն կլինի այն մարմնի զանգվածը,
որի զանգվածը Երկրի վրա 250 կգ է։

3.Բերե՛ք այնպիսի երեք ամբողջ թվերի օրինակ, որ առաջին երկու
թվերի ար տադրյալը լինի բացասական թիվ, իսկ բոլոր երեքի
արտադրյալը հավասար լինի զրոյի:

4.Նկարում պատկերված ուղղանկյունը տրոհված է հինգ քառակուսիների: Ներկված քառակուսու կողմը հավասար է 3-ի: Գտնել ուղղանկյան պարագիծը:
%d5%a7%d5%a7%d5%a7%d5%a7
5. Մայրը  25 տարեկան է, իսկ դուստրը՝  3: Քանի տարի անց մայրը  3 անգամ մեծ կլինի, քան դուստրը:
Սովորողը 20 միավորից հավաքել է՝
  1. Կարեն Մարգարյան -16
  2. Անդրե Վիրաբյան  10
  3. Գոռ Մնացականյան-16
  4. Տիգրան Գրիգորյան-20
  5. Սաթենիկ Մանուկյան-19
  6. Մարկ Հովհաննիսյան-19
  7. Դավիթ Սողոմոնյան- 8
  8. Մելիք Ադամյան-10
  9. Անահիտ Վերմիշյան-19
  10. Մարիա Ազնաուրյան-19
  11. Գոհարինե Ազնաուրյան-14
  12. Արարատ Ոսկանյան-12
  13. Արման Գևորգյան-8
  14. Նանե Ժամհարյան-18
  15. Ռաֆայել Պետրոսյան
  16. Սարգիս Հովհաննիսյան-10
  17. Ժակ Առաքելյան չի աշխատել
  18. Թաթուլ Գևորգյան -չի աշխատել
  19. Արամե Սաֆարյան - 
  20. Լուիզա Եղիազարյան-16
  21. Ջուլիետա Բաբայան- չի  ուղարկել
  22. Արամե Թադևոսյան
  23. Սեդա Մարգարյան 17
  24. Սերուժ Տեր Սերգիսեան -չի գրել
  25. Գազանճեան Գրեգ-չի գրել


15.02.2019թ.
Ուրբաթ
Ինքնուրույն աշխատանք 1.

1. Գտեք  104 թվի   3/4  մասը: (2 միավոր )
2.Կատարե՛ք  հանում: (2 միավոր )
ա)  34-(-7)=                                                     գ)  101-(-8)=  
բ) -48-(-25)=                                                    դ)  -17-(-34)=

3.Կատարե՛ք  գումարում: (2 միավոր )
ա)  34+(-17)=                                                   գ)  201+(-11)=
բ) -49+(-25)=                                                    դ)  -16+(-34)=

3. Գտե՛ք  արտահայտության  արժեքը: (2 միավոր )
ա)  (-39-21)+11=                                         բ)  (18+6)-39=

5.Թվերը   դասավորե՛ք  աճման  կարգով: (2 միավոր )
-7,  21, 0, -40, -6, 28, 30, -2

6 . Թվերից  հանե՛ք  11. (4 միավոր )
-178 ,  +19,  0,  -3,  -16,   24,  - 5,  -41,
7. Գտե՛ք  այն թիվըորի՝   (4 միավոր)
ա)  3% հավասար  է  60-ի                               բ)   17% հավասար  է  340-ի

8.   -ի փոխարեն տեղադրիր այնպիսի թիվոր ստացվի ճիշտ հավասարություն՝  (2  միավոր)
       
         27−139=−


        Պատասխան՝  -ի փոխարեն պետք է լինի  -ը:



13.02.2019/Չորեքշաբթի/
Դաս. 7.
 Թեմա՝
ԱՄԲՈՂՋ ԹՎԵՐԻ ԳՈՒՄԱՐՄԱՆ ՕՐԵՆՔՆԵՐԸ
 Բնական և կոտորակային թվերի գումարման ձեզ հայտնի տեղափոխական և զուգորդական օրենքները ճիշտ են նաև ամբողջ թվերի համար։
 Տեղափոխական օրենք :

Երկու ամբողջ թվերի գումարը գումարելիների տեղերը փոխանակելիս մնում է նույնը։
 Թվերի փոխարեն գործածելով տառերը՝ այս օրենքը կարելի է գրի առնել հետևյալ կերպ.
 a + b = b + a։
Զուգորդական օրենք 

Եթե երկու ամբողջ թվերի գումարին ավելացվում է մի երրորդ ամբողջ թիվ, արդյունքը հավասար է այն ամբողջ թվին, որը ստացվում է առաջին թվին երկրորդ և երրորդ թվերի գումարն ավելացնելիս.
(a + b) + c = a + (b + c)։
Առաաջադրանքներ:

1.Ամբողջ թվերի զույգի համար ստուգե՛ք գումարման տեղափոխական օրենքի ճշտությունը.
 ա) –9, –1,
 գ) +8, –10,
ե) –13, +14,
է) +8, 0,
բ) –3, +7,
դ) –21, +12,
զ) 0, –7,
ը) +1, –4։

2.Գրի՛ առեք արտահայտությունը և հաշվե՛ք նրա արժեքը
 ա) –3 և –4 թվերի գումարին գումարել 11-ին հակադիր թիվը,
 բ) –7-ին հակադիր թվին գումարել 8 և –18 թվերի գումարը,
գ) 8 և –5 թվերի գումարին հակադիր թվին գումարել –17 թիվը:

3.Տասնվեցհարկանի շենքի երկու հարևան մուտքերի վերելակները կանգնած էին 12-րդ հարկում։ Մի վերելակը նախ բարձրացավ 2 հարկ, ապա իջավ 5 հարկ։ Մյուս վերելակը նախ իջավ 5 հարկ, ապա բարձրացավ 2 հարկ։ Ո՞ր հարկերում կանգնած կլինեն վերելակները։

4. Ինչպե՞ս կփոխվի երկու ամբողջ թվերի արտադրյալը, եթե փոխվի արտադրիչներից մեկի նշանը:

5. Համեմատման նշաններից ո՞րը պետք է դնել աստղանիշի փոխարեն, որպեսզի ստացվի ճիշտ արտահայտություն.
ա) ( –4 ) · ( +5 ) * 0,
բ) ( –2 ) · ( –3 ) · ( +4 ) * 5,
գ) ( –9 ) · ( +1 ) · ( +8 ) * 0,
դ) ( –9 ) · ( –7 ) * ( +7 ) · ( +9 )։

 6. Հաշվե՛ք.
ա) 2 · | –11 + 4 | – | +5 – 8 |,
բ) | 8 – 4 + 2 | · | 7 – 7 |,
գ) 10 · | –2 + 1 | + 6 · | – 4 – 9 |,
 դ) | 9 – 5 + 4 | ։ | –16 + 14 |,
ե) | 3 – 4 – 1 | · | 2 + 7 – 12 |,
զ) | 25 + 6 – 1 | ։ | –17 + 4 + 8|։

7. Ճի՞շտ է արդյոք, որ երկու դրական թվերից ավելի մեծ է այն թիվը, որի բացարձակ արժեքն ավելի մեծ է։

 8. Ճի՞շտ է արդյոք, որ երկու բացասական թվերից ավելի մեծ է այն թիվը, որի բացարձակ արժեքն ավելի փոքր է։


12.02.2019/Երեքշաբթի/
Դաս 6.
595 ա առաջադրանքը ճիշտ հաշվելու համար հետևյալ սովորողները գնահատվում են 9 միավոր 
Սեդա, Անահիտ, Լուիզա, Արինա, Անդրե

595 բ առաջադրանքը ճիշտ հաշվելու համար հետևյալ սովորողները գնահատվում են 9 միավոր Սաթենը, Տիգրանը, Գոռը:

Ամբողջ թվերի բազմապատկումը և բաժանումը:

Աշխատանք գրքից՝ 594-597, 595 ա, բ, 603, 610


11.02.2019/Երկուշաբթի/

Դաս.5.
Բանավոր խաղ-հաշվարկ, հաղթողներ՝ Արմեն, Արինա

Ամբողջ թվերի բազմապատկումը և բաժանումը:
Աշխատանք գրքից՝ 587-593
Խնդիր:
 Մի դույլում կա երեք
անգամ շատ կաթ, քան մյուսում: Երբ առաջին դույլից 5 լիտր կաթ լցրեցին երկրորդի մեջ, երկու դույլերում կաթի քանակը հավասարվեց:Քանի՞ լիտր կաթ կար դույլերից յուրաքանչյուրում:


Դաս 4. /08.02.2019/


 1.Գտե՛ք և համեմատե՛ք արտահայտությունների արժեքները.
ա) 8 – 3  3 – 8, 
բ) (–7) – 4  4 – (–7), 
գ) –25 – (–3)   –3 – (–25),
դ) 6 – (–2) ,    (–2) – 6։
2. Օդի ջերմությունը իջավ 7օC-ով և դարձավ –3օC։ Որքա՞ն էր օդի ջերմությունը մինչև այդ փոփոխությունը։
3.Օդի ջերմությունը բարձրացավ  7օC-ով և դարձավ –3օC։ Որքա՞ն էր օդի ջերմությունը մինչև այդ փոփոխությունը։
4. Ստուգե՛ք,  ճիշտ կլինի արդյոք անհավասարությունը, եթե
աստղանիշի փոխարեն գրվի զրոյից մեծ ամբողջ թիվ։
ա) * – 0 < 0 
բ) 1 – * < 0
գ) 0 – * < 0
դ) 3 – * < 3 
5.  Սուզանավի խորաչափը ցույց էր տալիս ծովի մակերևույթից 145 մ
խորություն (–145 մ)։ Որոշ ժամանակ անց խորաչափի ցուցմունքը
դարձավ –173 մ։ Ինչքա՞ն էր սուզանավի ընթացքի նախկին և նոր
խորությունների տարբերությունը։
6.Լրացրու աղյուսակը՝
Գումարելի ՝       -3, 0,   1,  10,  -4,   8, -7
գումարելի`         4, -2, -5, -16, -3, -16,   0
Գումար`?
7.  Գտե՛ք գումարը.
ա) (–11) + (–2) + 6 + 5 + (–7)
բ) 8 + 14 + (–21) + (–36) + (–1)
գ) 22 + (–14) + (–30) + (–15) + 19
դ) (–33) + 25 + (–40) + (–25) + 80 

8. Ճի՞շտ է, որ եթե մի ամբողջ թիվը փոքր է մյուսից, ապա նրա բացարձակ արժեքը նույնպես փոքր կլինի մյուսի բացարձակ արժեքից։

Դաս 3. /06.02.2019/.Չորեքշաբթի


Թեմա: Ամբողջ թվեր:
Աշխատանք գրքից՝ 559-566
Դաս 2. /06.02.2019/ Երեքշաբթի
Թեմա: Ամբողջ թվեր
Օրինակներ`
(-3)+(-5)=
(-4)+(-6)=
(-5)+(-15)=
.1. Գումարե՛ք հետևյալ թվերը.
ա) –10, +7 և –3 =
բ) –18, +11 և –10 = 
գ) +7, +3 և –4 =
դ) +18, –27 և –5 =
ե) +23, –40 և +6 = 
զ) –29, +40 և +30 = 
2. Մի հույն ծնվել է մ. թ. ա. 48 թ. և վախճանվել է մ. թ. 25 թ.։ Քանի՞ տարի է ապրել այդ հույնը։
3. Էլեկտրագնացքը, կայարանից դուրս գալով, նախ մի ուղղությամբ անցել է 35 կմ, ապա հակառակ ուղղությամբ` 63 կմ։ Կայարանից ի՞նչ եռավորության վրա է գտնվում էլեկտրագնացքը։
4. Հաշվե՛ք 2 ·|*| – |–6| + 3 արտահայտության արժեքները` աստղանիշի
փոխարեն տեղադրելով +2, –10, +5, –6, –1, 0 թվերը։
2 ·|+2| – |–6| + 3 = 
2 ·|-10| – |–6| + 3 = 
2 ·|+5| – |–6| + 3 =
2 ·|-6| – |–6| + 3 =
2 ·|-1| – |–6| + 3 =
2 ·|0| – |–6| + 3 =  
5. Հաշվե՛ք.
ա) |–3| + |+2| – 4=
բ) |–28| + |–6| – 25=
գ) 4 · |+6|– 3 · |–7| + 2=
դ) 18 · |–8|+ 3 · |+4| – 100=
6. Ճի՞շտ են արդյոք հետևյալ պնդումները.
ա) Նույն բացարձակ արժեքն ունեցող երկու ամբողջ թվերն
իրար հավասար են։
բ) Երկու ամբողջ թվերից ավելի մեծ է այն թիվը, որի բացարձակ
արժեքն ավելի մեծ է։

7. Կոորդինատային ուղղի վրա նշե՛ք A (–7), B (+2) կետերը և գտե՛ք
նրանց հեռավորությունը։ Ճի՞շտ է արդյոք, որ այդ հեռավորությունը
հավասար է C (+7) և D (–2) կետերի հեռավորությանը։
Երկուշաբթի

Դաս   1. /04.02.2019/
Ամբողջ թվերի գումարումը:
Աշխատանք գրքից՝ 532-539:

1 комментарий: