6-3 դասարան
6-5դասարան
Բանավոր խաղ-մրցույթ, հաղթող՝ Անդրեյ, 6-5 դաս.
Կրկնողություն
Թեմա ՝ կոտորակների հիմնական հատկությունը:
Տեսական մաս:
ab=a:nb:n,ab=a⋅nb⋅na,b,n∈N
1216=12:416:4=34
6-5դասարան
Բանավոր խաղ-մրցույթ, հաղթող՝ Անդրեյ, 6-5 դաս.
Կրկնողություն
Թեմա ՝ կոտորակների հիմնական հատկությունը:
Գործնական մաս: Նախապես կարդա ստորև տեղադրված տեսական մասը:
1.Կրճատիր կոտորակները
63 /81 , 16/ 32 , 8 /12 , 35/ 15 , 18 /24 , 36/ 48 , 51 /17 , 64/ 42 ,
9 /75 , 42 /69 , 52/ 28
2.Հետևյալ կոտորակներից որո՞նք են իրար հավասար
1 /2 , 3/ 4 , 10 /16 , 9 /12 , 18/ 24 , 50 /100 , 20 /32
Խնդիր 1
Սևակը ունի 46 նամականիշ։ Ավելացրեց իր հավաքածուն ½ մասով։ Քանի՞ նամականիշ դարձավ Սևակի մոտ։
Խնդիր 2
Մրգահյութ պատրաստելու համար 4 տուփ խնձոր, 3 տուփ տանձ, 2 տուփ սալոր, յուրաքանչյուր տուփում հավասար գրամով։ Ընդհանուր 1800 գրամ է։ Յուրաքանչուր մրգից քանի՞ գրամ գնեցին։
Խնդիր 3
Լիլիթը կարդաց 78 էջ և նրան մնաց կարդալու 3 անգամ շատ էջ, քան կարդացել էր։ Գրքի որ մասն էր կարդացել Լիլիթը և քանի էջ ուներ գիրքը։
Գլուխկոտրուկ:
Տեսական մաս:
Կոտորակների հիմնական հատկությունը, կրճատում
Դիտարկենք այս երեք նկարները, որոնցում կանաչով ներկված է շրջանի կեսը:
Առաջին նկարում ներկված է շրջանի 12 -ը, երկրորդում՝ 24 -ը և երրորդում՝ 48 -ը:
Բոլոր երեք կոտորակները իրար հավասար են՝ 12=24=48 , բայց դրանց համարիչներն ու հայտարարները տարբեր են:
Նկատենք, որ առաջին կոտորակի համարիչն ու հայտարարը 2 անգամ փոքր են երկրորդի համարիչից և հայտարարից, իսկ երրորդ կոտորակի համարիչն ու հայտարարը 4 անգամ մեծ են առաջինի համարիչից և հայտարարից:
Այսինքն՝ 12=2:24:2=4:48:4 կամ 48=2⋅24⋅2=1⋅42⋅4
Սովորական կոտորակների հիմնական հատկությունը
Եթե կոտորակի համարիչն ու հայտարարը բազմապատկել կամ բաժանել միևնույն բնական թվով, ապա կստացվի տրված կոտորակին հավասար կոտորակ:
Կոտորակի համարիչի ու հայտարարի բաժանումը միևնույն զրոյից տարբեր թվի, կոչվում է կոտորակի կրճատում:
Օրինակ
Երկու սովորական կոտորակներ իրար հավասար են, եթե առաջին կոտորակի համարիչի և երկրորդ կոտորակի հայտարարի արտադրյալը հավասար է առաջին կոտորակի հայտարարի և երկրորդ կոտորակի համարիչի արտադրյալին:
Комментариев нет:
Отправить комментарий